این راهنما تلاش‌ اولیه‌ای در جهت دستيابي به آرمان های توسعه پايدار در شهرها و كشورهاست.  راهنماي مذكور قدم‌های اولیه برای تحقق اهداف توسعه‌ شهری را مطرح نموده و به مسائل مالی، بودجه­ ای و خدمات رسانی نمي ­پردازد. علاوه بر اين در تلاش است تا با ارائه‌ راهبردها، از بحث‌های آکادمیک و دست اندرکاران این حوزه در کشورهای مختلف حمايت نمايد.

آرمان­ هاي توسعه پايدار شامل مجموعه منسجمی است كه وظايف كشورها را تا سال 2030  تعيين كرده و با استفاده از تجربیات پیشین یعنی اهداف توسعه هزاره به ارائه راهبردهايي برای حل مشکلات کره‌ زمین در زمینه‌ فقر، آب  سالم، محیط زیست، عدالت، انرژی و آموزش مي‌­پردازد. در توضيح بيشتر اهداف توسعه هزاره مي­توان گفت كه اين مجموعه شامل بسته‌ای خلاصه شده از اهداف و راهبردها برای حل مشکلات مذكور بود که مرکز توجه آن فقیرترین افراد کره‌ زمین بوده و در تحقق اهداف خود نسبتا موفق عمل کرده است.

گردهمایی نیویورک در سپتامبر سال 2015 ميلادي با مطرح كردن 17 آرمان توسعه پایدار در جهت پایان دادن به فقر، مقابله با نابرابری ها و تغییرات اقلیمی گام برداشته و اقداماتی را معرفي مي­نمايد که به پایدار کردن جهان، فراهم آوردن رفاه و امنیت برای نسل های آتی می‌انجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *